Ogólne

Użytkownik ma możliwość zarządzania całym kontem hostingowym. Nie ma ścisłego podziału miejsca na strony www, czy pocztę. Natomiast istnieje możliwość limitowania pojemności pojedynczych skrzynek e-mail (choć nie jest to zalecana - często "zapomnienie" o limicie jest powodem zgłaszania problemów z niedocieraniem poczty, ze względu na fakt, że poczta jest odrzucana, w momencie, gdy pojemność konta e-mail jest przekroczona.

Nic, ponieważ wszystkie nasze konta są bez limitów!

Oczywiście, nasze serwery dns zgodnie z najlepszymi praktykami znajdują się fizycznie w różnych lokalizacjach (w dwóch różnych sieciach autonomicznych ASN), w dwóch różnych lokalizacjach geograficznych, podłączone do internetu łączami różnych dostawców).

Nasze serwery hostingowe, to najnowocześniejsze platformy serwerowe. Nie stosujemy sprzętu używanego. Aktualnie w serwerowni pracują prawie wyłącznie maszyny niemieckiej marki ThomasKrenn oraz Dell, bazujące na ośmiordzeniowych procesorach Intel Xeon i szybkich pamięciach DDR3. Stosujemy wyłącznie serwery typu rack, umieszczone w naszej własnej profesjonalnej serwerowni zlokalizowanej w Polsce (klimatyzacja, ochrona przeciwpożarowa, zabezpieczenie zasilania z kilku podstacji, wiele łącz, ochrona fizyczna, itp) - więcej w dziale o serwerowni.

Konfiguracja serwera, na którym Państwo założycie konto (aktualnie na tym serwerze są zakładane konta Klientów) - Supermicro lub Dell, rack 1U, parametry: Intel Xeon, pamięć DDR3-1600 ECC Reg, dyski SAS Seagate Constellation SAS + Intel SSD, raid sprzętowy LSI.

thomas_krenn_server.jpg

Używamy wyłącznie markowych rozwiązań - zatem na wszystkich naszych serwerach hostingowych oferujemy jedno z popularniejszych rozwiązań w dziedzinie oprogramowania hostingowego, tj. amerykański cPanel. Na naszych serwerach pracuje on w wersji polskiej.

cPanel jest oczywiście tzw. "responsywny" i działa poprawnie i wygodnie na urządzeniach mobilnych. 

Kopie zapasowe całego konta hostingowego wykonywane są raz w tygodniu, w weekend, w godzinach nocnych. Kopia zapasowa przenoszona jest od razu po wykonaniu na zewnętrzną macierz (oddzielny sprzęt). Dostępne do odtworzenia są dwie ostatnie kopie zapasowe z których można odzyskać dane.

Tak, istnieje możliwość włączenia dostępu ssh na wszystkich kontach hostingowych (za wyjątkiem najniższego pakiety smart-base-mikro). Dostęp ssh można włączyć samodzielnie w panelu klienta. 

Szczegóły o włączaniu dostępu ssh: https://www.smarthost.pl/samodzielne-wlaczenie-dostepu-ssh

Techniczne - certyfikaty SSL

Wszystkie nasze konta hostingowe mają wbudowane darmowe certyfikaty SSL marki Let's encrypt. Instalacja certyfikatu jest bardzo prosta, zajmuje kilka sekund. 

Przygotowaliśmy poradnik, jak zainstalować darmowy certtyfikat SSL:

https://www.smarthost.pl/darmowy-certyfikat-ssl-na-koncie-hostingowym

Techniczne - baza danych

Na serwerach zainstalowana jest baza danych MySQL w wersji co najmniej 5.5.x Na nowych serwerach, które sukcesywnie uruchamiamy wraz ze wzrostem liczby kont, zainstalowana jest baza danych MySQL w wersji 5.6.x

Dla celów połączenia z bazą danych serwerem baz danych jest localhost

Techniczne - konfiguracja dns, domeny

Przy podpinaniu w panelu cPanel nowej domeny (jako "Domena dodatkowa" lub "Alias") należy podać u rejestratora domeny nasze serwery dns:

dns.smarthost.pl (IP: 91.211.220.10)
dns2.smarthost.pl (IP: 91.211.221.10)
dns3.smarthost.pl (IP: 94.23.189.130)

 

Aby dodać domenę do konta hostingowego należy:

  1. zalogować się do panela cPanel
    dodać domenę jako "Domenę zaparkowaną" lub "Alias" (o różnicach między tymi dwoma typami możesz przeczytać tutaj)
  2. w momencie dodania domeny w panelu zostanie ona automatycznie dodana do naszych serwerów dns
  3. należy w panelu zarządzania domeną u rejestratora wskazać, że domena znajduje się na zewnętrznych serwerach dns i podać nasze serwery dns (obowiązkowo dwa, trzeci jest opcjonalny):
    • dns.smarthost.pl
    • dns2.smarthost.pl
    • dns3.smarthost.pl
  4. jeżeli domena była rejestrowana powinna być widoczna od razu, jeżeli była przenoszona z innego serwera - jej pełne rozpropagowanie w internecie może potrwać maksymalnie do 24 godzin.

Domenę do końca można dodać na dwa sposoby:

1. jako "Alias"

2. jako "Domenę dodatkową"

Alias wskazuje zawsze na katalog główny serwera www (czyli katalog public_html).

Domena dodatkowa może wskazywać na dowolny katalog na serwerze (w szczególności również na katalog główny serwera). Domyślnie dodajać domenę dodatkową, system proponuje utworzenie katalogu o nazwie takiej jak nazwa domeny, np. podpinając na koncie: domenaklienta.smarthost.pl domenę domena-klienta.pl zostanie ona domyślnie zainstalowana jako wskazanie na katalog: domenaklienta.smarthost.pl/domena-klienta.pl. Oczywiście katalog, na który wskazuje domena dodatkowa można zmienić zarówno podczas jej dodawania jak i później w panelu cPanel.

Od strony możliwości zakładania kont pocztowych we własnej domenie oba sposoby podpięcia domen nie różnią się niczym.

Zobacz też poradnik: Przenoszenie domeny

Aby podpiąć domenę zarejestrowaną u innego rejestratora:

  1. w cPanel-u na serwerze Smarthost.pl, w domenach dodatkowych należy dodać tą domenę która ma zostać podpięta.
  2. należy przenieść stronę WWW i utworzyć potrzebne konta pocztowe, konta ftp bądź bazy danych mysql.
  3. w panelu obecnego rejestratora domeny należy dla wybranej domeny kliknąć "Zmień DNS"
    1. Serwer DNS 1 -> dns.smarthost.pl
    2. Serwer DNS 2 -> dns2.smarthost.pl
    3. Serwer DNS 3 -> dns3.smarthost.pl
    4. Następnie należy zatwierdzić np. przez opcję "Zmień DNS".

Po tej operacji domena powinna do 24H zmienić swoje dotychczasowe serwery na nowe.

Można również przenieść domenę do Smarthost.pl i opłacać ją łączne z pakietem hostingowym, to należy w panelu obecnego rejestratora pobrać kod AUTHINFO który uprawnia do transferu domeny. Następnie należy zalogować się do swojego konta www.smarthost.pl/panel/ i przejść na stronę główną www.smarthost.pl. Następnie należy wybrać z menu opcję: Rejestracja domeny -> Transfer domeny i wypełnić wniosek podając wcześniej pobrany kod AUTHINFO uzyskany w panelu obecnego rejestratora.

Techniczne - konfiguracja serwera www, php itp

Każdy użytkownik może dostosować zmienne php.ini pod wymagania aplikacji uruchamianej na serwerach smarthost.pl.

Aby zmienić odpowiednie zmienne należy w katalogu strony umieścić plik .user.ini (z kropką na początku), który będzie zawierał wymagane przez Państwa wpisy.

Pliki .core tworzą się gdy skrypt php lub program w pamięci zostaje niepoprawnie zamknięty lub przerwany. Tworzą się wtedy pliki core. zawierające zrzut części pamięci, którzy może być wykorzystany do diagnozy błędnie działającej aplikacji.

Często pliki core. tworzone są też z powodu błędnych dyrektyw w lokalnych plikach php.ini .user.ini lub htaccess

Pliki core. które zajmują miejsce na serwerze można usunąć, niemniej fakt, że się tworzą wskazuje, że coś ze skryptami nie działa poprawnie i przed skasowaniem warto tez pliki przejrzeć aby zdiagnozować przyczynę błędnego działania aplikacji.

Mod_security to moduł serwera Apache, który pomaga zabezpieczyć strony internetowe przed różnymi atakami pochodzącymi z zewnątrz.

Moduł ten używany jest do blokowania powszechnie znanych tzw. exploitów. Zabezpieczenia są realizowane przez zestaw gotowych reguł, które bazują na tzw. wyrażeniach regularnych (regular expressions). Na serwerach Smarthost.pl moduł ten z dniem 7.11.2014 jest domyślnie włączony. Mod_Security może zabezpieczać przed częścią ataków bazujących na wstrzykiwaniu obcego kodu (code injection attacks), co podnosi bezpieczeństwo kont hostingowych na serwerze.

Czasami podczas tworzenia dynamicznych stron internetowych (które stanowią aktualnie ponad 90% istniejących stron internetowych), czasami programiści zapominają przetestować kod pod kątem zabezpieczenia przed atakami przez brak weryfikacji danych wejściowych np. w formularzach. Mod_security może pomóc w takich przypadkach przez sprawdzanie danych, które wprowadzają użytkownicy.

Mod_Security można wyłączyć samodzielnie w panelu zarządzania serwerem cPanel dla każdego z kont hostingowych.

Po zakończeniu budowy strony internetowej i testów na komputerze lokalnym zostaje kwestia udostępnienia w Internecie. Przygotowaliśmy na przykładzie serwisu opartego o Joomla 3.x przystępny poradnik, który przeprowadzi każdego przez proces przenosin witryny na zdalny serwer. Całkowicie darmowy e-book dostępny jest na stronie.

Techniczne - konfiguracja FTP

Głównym kontem ftp jest nazwa i hasło identyczne z tym do panela administracyjnego cPanel. Konto to ma pełne uprawnienia do katalogu public_html, który jest głównym katalogiem dla stron www, dla danego konta hostingowego.

Zakładając konto ftp z cPanelu tworzy się login i hasło, dzięki któremu można ustalić logowanie do katalogu dodatkowego na serwerze (domyślnie tworzy się katalog o nazwie identycznej z nazwą konta ftp). Można również podczas tworzenia konta ftp zmienić katalog, na który wskazuje konto (w szczególności może to być katalog główny serwera).

Loginem dodatkowego konta ftp jest zawsze "login@domena-klienta.pl", a nie sama nazwa konta (czyli login do ftp zawiera domenę)

Techniczne - konfiguracja poczty e-mail

Na serwerach smarthost.pl jest zainstalowana kilkustopniowa ochrona antyspamowa.

  • każdy mail sprawdzany jest programem SpamAsassin i wiadomości, które mają score powyżej 20 punktów (wg specyfikacji SpamAssassin - wartość 20 praktycznie 100% pewności, że to spam) są automatycznie odrzucane.
  • każdy mail sprawdzany jest na kilku czarnych listach RBL (Realtime Black List) w tym: bl.spamcop.net, cbl.abuseat.org, sbl.spamhaus.org, xbl.spamhaus.org. Stosujemy jednak własne wykluczenia adresów z ww. list.
  • stosujemy własne listy spamerów, które blokujemy po adresach IP.
  • stosujemy weryfikację nadawców, żeby upewnić się, że domena nadawcy istnieje itp.

Każdy użytkownik serwera może samodzielnie ustawić w panelu reguły dla programu SpamAsassin, które pozwolą np. na dodawanie do tytułów wiadomości słowa ***SPAM*** lub po prostu kasowania spamu. Ustawienia można wykonać dla całego konta hostingowego lub dla poszczególnych kont e-mail.

Tak, każda wiadomość przychodząca na serwery Smarthost.pl jest skanowana pod kątem obecności wirusów. Wiadomość zawirusowana jest automatycznie kasowana.

Tak - serwer smarthost obsługują port 587 (smtp-submission) to wysyłania poczty. Ponieważ z założenia port 587 jest przeznaczony do wysyłki poczty przez klienckie programy pocztowe, zalecamy zmianę w programie pocztowym portu poczty wychodzącej ze standardowego 25 na port 587. Dla użytkowników np. łącza Orange jest to konieczne, ze względu na domyślnie zablokowaną możliwość wysyłki poczty przez port 25.

Nie ma specjalnych ograniczeń w zakresie wysyłki wiadomości pocztowej e-mail. Większość ustawień jest domyślna dla większości serwerów pocztowych. Liczba wysłanych wiadomości jest też limitowana do 1000 maili na godzinę. Zwiększona została wielkość pojedynczej wiadomości e-mail ze standardowych 50 MB do 100MB.

Na wszystkich naszych serwerach mamy poprawnie skonfigurowane rekordy SPF (Sender Policy Framework) dla celów poprawnego przyjmowania poczty przez inne serwery. 

Na serwerach działa również poprawnie przesyłanie poczty dalej (forward maili), dzięki poprawnie skonfigurowanemu mechanizmowi SPF:SRS (Sender Rewriting Scheme). Dzięki niemu można bezpiecznie przesyłać maile dalej, mając pewność, że maile dotrą do adresatów i nie zostaną zakwalifikowane jako spam. 

Tutaj można więcej poczytać o autoryzacji SPF:SRS

Konfiguracja poczty wychodzącej:

SMTP Port: 587, jeśli szyfrowane SSL/TLS (normalne hasło) 465

Konfiguracja poczty przychodzącej:

IMAP Port: 143, jeśli szyfrowane SSL/TLS (normalne hasło): 993

lub 

POP3 Port: 110, jeżeli szyfrowane SSL/TLS (Normalne hasło): 995

Wykonujemy kompletne migracje dla naszych Klientów. Jeżeli chcecie Państwo przenieść do nas hosting, to przeniesiemy Państwu zarówno strony www jak i konta mailowe z wszystkimi wiadomościami (w tym folderami imap, jeżeli są używane).

Usługę wykonujemy bezpłatnie.

Więcej szczegółów jest na stronie: https://www.smarthost.pl/bezplatne-przeniesienie-strony-www-i-poczty

Finanse, płatności

Każdy z Klientów w momencie założenia konta hostingowego (np. testowego) otrzymuje własny indywidualny numer rachunku bankowego. Bankiem obsługującym konta jest BZ WBK. Prosimy o dokonywanie wpłat na rachunek bankowy podany na fakturze proforma. Faktury proforma pojawiają się od razu w momencie złożenia zamówienia i są dostępne cały czas w Państwa Panelu Klienta. Płatności przelewem są księgowana automatycznie po ostatniej sesji eliksiru danego dnia.

Drugą możliwością jest opłacenie usług online np. kartą płatniczą lub przelewem bankowym automatycznym (jak np. mTransfer itp). Płatności online są obsługiwane przez serwis DotPay

Trzecią możliwością jest opłacenie usług online przez serwis PayPal.

W sierpniu 2016 dodaliśmy kolejnego operatora płatności: Payeezy (dawny Polcard) - jest to na chwilę obecną zalecana metoda dla płatności kartami płatniczymi.

Pakiet hostingowy można zmienić w każdej chwili w panelu bilingowym: www.smarthost.pl/panel

Zmieniając pakiet generuje się automatycznie faktura proforma będąca różnicą ceny między pakietami hostingowymi z uwzględnieniem liczby dni jakie zostały do końca bieżącego okresu rozliczeniowego. Płaci się zatem tylko różnicę w cenie i tylko za fragment roku jaki pozostał do końca okresu rozliczeniowego. 

W momencie opłacenia opłaty za zamianę pakietu płatnością online - zmiana wykonuje się automatycznie w momencie opłacenia.

Ochrona danych osobowych

Należy wejść na stronę: http://www.giodo.gov.pl/

Po prawej stronie jest link: "Rejestracja zbiorów danych osobowych". Jest to poradnik, z którym warto się zapoznać.

W dziale: "Jak zarejestrować zbiór danych osobowych" jest link do platformy e-giodo: http://egiodo.giodo.gov.pl/index.dhtml. Znajduje się tam wniosek do wypełnienia wraz z podpowiedziami.

Części A-D zwykle klient wypełnia samodzielnie zależnie od m.in. celu przetwarzania i danych, jakie są zbierane.

W Część E wypełnia się zwykle:

punkt 15:
a) w architekturze rozproszonej

b) z użyciem systemu informatycznego

c) z użyciem co najmniej jednego urządzenia systemu informatycznego służącego do przetwarzania danych  osobowych podłączonego z siecią publiczną (np. Internetem)  

punkt 16

a) należy zaznaczyć odpowiedni punkt,
b) należy zaznaczyć (najczęściej są to tylko te osoby, które mają konta w panelu administracyjnym)
c) tak, taka ewidencja to lista kont pracowniczych w panelu administracyjnym
d i e) - w zależności jak jest to ustalone w danej firmie (najczęściej będzie to odpowiedź tak)


Część F: środki na poziomie "wysokim".

Tak, nasza firma posiada odpowiednie zabezpieczenia, o których stanowią przepisy rozdziału 5 ustawy o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych.

Wytyczne, jakie warunki musi spełnić administrator danych, aby przetwarzać dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych są zaprezentowane na stronie GIODO (http://www.giodo.gov.pl/317/id_art/3201/j/pl/).

W szczególności oprócz zgłoszenia bazy do GIODO, na stronie internetowej należy umieścić:

Według ustawy konieczne jest umieszczenie na stronie:

  1. adresu i siedziby i pełnej nazwy firmy, która jest administratorem danych. Klient musi wiedzieć do kogo i jak się zwrócić w celu ich zmiany lub usunięcia.
  2. bardzo ważne jest określenie celu zbierania danych. W sklepie dane zbiera się w w celu założenia konta klienta i realizacji zamówień i, po dodatkowym potwierdzeniu przez klienta, w celach promocji i marketingu sklepu. Warto zwrócić uwagę, że to dwa różne procesy. Dobrze jest dodać w regulaminie sklepu, zapis mówiący, że składając zamówienie Klient wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie sklepu oraz na ich przetwarzanie dla celów realizacji umowy. Podanie danych osobowych przez Klienta oraz zgoda na ich przetwarzanie są niezbędne do zrealizowania zamówienia przez Sklep. Można też wspomnieć, że to klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych, co da możliwość ścigania żartownisiów.
  3. informacji o prawie dostępu do danych i ich edycji ? każdy klient może to zrobić przez edycję konta lub np. wysyłając e-mail z takim wnioskiem.
  4. warto pamiętać, że klient sklepu zawsze może żądać zmiany danych, usunięcia ich oraz kontroli danych. Dlatego sklep powinien wiedzieć od kiedy dane (datę przekazania danych) są przetwarzane oraz kto miał do nich dostęp (lista pracowników sklepu z uprawnieniami).

Instalacja skryptów: Joomla, Wordpress itp.

Podczas instalacji Joomli 1.5.20 pojawia się błąd, że istnieje błąd składni.

Błąd związany jest z faktem, że wersja 1.5.x jest starym wydaniem Joomli, a na serwerze zainstalowane jest serwer bazy danych MySQL w wersji 5.6.x.

Joomlę 1.5.x da się zainstalować dokonując ręcznie modyfikacji skryptów instalacyjnych, niemniej NIE zalecamy instalacji tak starych wersji ze względu na możliwe luki w bezpieczeństwie.

Problem współpracy Joomli 1.5 z nowym oprogramowaniem opisany jest np. na forum:
http://forum.joomla.pl/showthread.php?57301-Problem-w-trakcie-instalacji-joomla-v-1-5-20-PL

Oczywiście, na naszych serwerach jest mnóstwo instalacji Wordpressa. Dla wygody naszych Klientów utworzyliśmy nawet poradniki, jak krok, po kroku zainstalować ten popularny system oraz jak przenieść Wordpress z własnego komputera na serwer: 

Instalacja Wordpress krok po kroku

Przeniesienie Wordpress z komputera lokalnego na serwer

Tak, zdajemy sobie sprawę, że jedną z zalet skryptów WordPress, Joomla i innych jest ich ogromna ilość dzięki aktywnej społeczności internautów. Zalecamy aby dbać regularnie o aktualność modułów, szablonów, czy wtyczek itp.

My ze swojej strony również dbamy o bezpieczeństwo Państwa stron nie pozwalając, by skrypty niewiadomego pochodzenia wyrządziły szkody. Na serwerach Smarthost.pl wdrożyliśmy ochronę przed ponad 4000 exploitów.

nowe-zabezpieczenie-anty-exploitowe-301.jpg

Przydatne informacje

Serwery dns:

dns.smarthost.pl (91.211.220.10)
dns2.smarthost.pl (91.211.221.10)
dns3.smarthost.pl (94.23.189.130)


Serwer pocztowy:

Serwerem pocztowym dla konta jest nazwa domeny głównej lub dowolnej z domen podpiętych do konta hostingowego.

Adres serwera poczty wychodzącej i przychodzącej
z zainstalowanym certyfikatem SSL: nazwakonta.smarthost.pl


czytanie poczty przez www: NAZWAKONTA.smarthost.pl/poczta
(NAZWA KONTA to login do Państwa konta hostingowego)


pomoc techniczna 24h: helpdesk.smarthost.pl

Jakość techniczna

Nasza własna serwerownia, zlokalizowana w Polsce podłączona jest do internetu wieloma niezależnymi łączami wysokiej niezawodności połączonymi protokołem BGP.

ikonka-smarthost_wiele_lacz.jpg

Automatyka obsługi

Wszystkie usługi na naszych serwerach działają w pełni automatycznie: zakładanie serwerów wirtualnych i rejestracja domen mogą być opłacone online - dostępne są dla Klientów natychmiast po rejestracji.

box_4.jpg

box_5.jpg

Sprawdzone rozwiązania

Nasze usługi hostingowe oparte są o sprawdzone oprogramowanie najwyższej jakości: panel zarządzania usługami cPanel v.11 w polskiej wersji językowej oraz system o wyjątkowej stabilności CloudLinux z technologią LVE.

box_7.jpg

Ludzie

Za każdą technologią stoją ludzie. Nasi administratorzy oraz programiści stale czuwają nad sprawnością Państwa usług. Nasza firma dysponuje odpowiednim potencjałem osobowym, żeby spełniać Państwa oczekiwania.

Nasza oferta

Oferta naszej serwerowni to pełen wachlarz usług hostingowych, dopasowanych do potrzeb i wymagań klientów biznesowych:

Szybki kontakt

Smarthost sp. z o.o.

ul. Partyzantów 1
42-217 Częstochowa

tel. 34 390 66 66
kom. 603 27 82 27

hosting@smarthost.pl

Mini statystyka

Wykres aktualnej przepustowości hostingu

smarthost hosting