FAQ

Program partnerski

Jak tworzyć linki do programu partnerskiego?

Aby przekierować klienta na konkretnie wybrany pakiet należy skopiować ze swojego linku z programu partnerskiego końcówkę od znaku zapytania.
A następnie wkleić ją po zakończeniu linku do wybranego pakietu, według przykładu: 

https://www.smarthost.pl/pakiet/1125/premium-ssd-store?partner=999999


Jak wyglądają linki z programu partnerskiego?

Linki z programu partnerskiego znajdują w panelu abonenta w zakładce Program Partnerski.

U nas każdy klient identyfikowany jest przez tzw. ciasteczko (cookie), które ustawiane jest na jego komputerze w momencie wejścia na naszą stronę z bannera na Twojej stronie. Ciasteczko ważne jest przez 180 dni.

Czy posiadacie Państwo program partnerski?

Posiadamy program partnerski który umożliwia zarabianie za każdą zakupioną usługę, gdy kupujący wejdzie na naszą stronę i zamówi usługę hostingową. Prowizja jest wypłacana w momencie zebrania kwoty minimum 100 zł. Program partnerski przeznaczony jest zarówno dla firm jak i dla osób prywatnych. 

Więcej szczegółów jest na stronie: Program partnerski - Smarthost - polski hosting, serwery www, serwery wirtualne

Techniczne - konfiguracja poczty e-mail

Czy folder "kosz" jest czyszczony automatycznie?

Folder pocztowy "kosz" na każdym koncie e-mail jest czyszczony automatycznie po 7 dniach. Automatyczne czyszczenie dotyczy tylko tego jednego folderu poczty. Naturalną intencją przenoszenia kasowania wiadomości jest ich usunięcie kosz jedynie opóźnia natychmiastowe kasowanie - jest to ochrona przed zbytnim zajęciem powierzchni konta hostingowego.

Czy istnieją zabezpieczenia przed wirusami w załącznikach?

Tak! W celu ochrony naszych klientów blokujemy pliki z rozszerzeniami takimi jak .exe czy .vbs. Ochrona zadziała nawet wtedy gdy te pliki będą spakowane.

Czy mogę liczyć na pomoc przy przeniesieniu strony i poczty e-mail do Was?

Wykonujemy kompletne migracje dla naszych Klientów. Jeżeli chcecie Państwo przenieść do nas hosting, to przeniesiemy Państwu zarówno strony www jak i konta mailowe z wszystkimi wiadomościami (w tym folderami imap, jeżeli są używane).

Usługę wykonujemy bezpłatnie.

Więcej szczegółów jest na stronie: https://www.smarthost.pl/bezplatne-przeniesienie-strony-www-i-poczty

Jakie ustawienia mogę użyć do odbierania poczty w połączeniu szyfrowanym (SSL)?

Zobacz też poradnik: Jak poprawnie skonfigurować klienta poczty

Konfiguracja poczty wychodzącej:

SMTP Port: 587, jeśli szyfrowane SSL/TLS (normalne hasło) 465

Konfiguracja poczty przychodzącej:

IMAP Port: 143, jeśli szyfrowane SSL/TLS (normalne hasło): 993

lub

POP3 Port: 110, jeżeli szyfrowane SSL/TLS (Normalne hasło): 995

Czy SPF nie psuje forwardowania maili na inne serwery?

Na wszystkich naszych serwerach mamy poprawnie skonfigurowane rekordy SPF (Sender Policy Framework) dla celów poprawnego przyjmowania poczty przez inne serwery.

Na serwerach działa również poprawnie przesyłanie poczty dalej (forward maili), dzięki poprawnie skonfigurowanemu mechanizmowi SPF:SRS (Sender Rewriting Scheme). Dzięki niemu można bezpiecznie przesyłać maile dalej, mając pewność, że maile dotrą do adresatów i nie zostaną zakwalifikowane jako spam.

Tutaj można więcej poczytać o autoryzacji SPF:SRS

Jakie są ograniczenia przy wysyłaniu poczty e-mail?

Nie ma specjalnych ograniczeń w zakresie wysyłki wiadomości e-mail. Większość ustawień jest domyślna dla większości serwerów pocztowych. Liczba wysłanych wiadomości jest też limitowana do 1000 maili na godzinę. Zwiększona została wielkość pojedynczej wiadomości e-mail ze standardowych 50 MB do 100MB.

Mam Neostradę - czy serwer obsługuje port 587 do wysyłania poczty?

Tak - serwery Smarthost obsługują port 587 (smtp-submission) do wysyłania poczty. Ponieważ z założenia port 587 jest przeznaczony do wysyłki poczty przez klienckie programy pocztowe, zalecamy zmianę w programie pocztowym portu poczty wychodzącej ze standardowego 25 na port 587. Dla użytkowników np. łącza Orange jest to konieczne, ze względu na domyślnie zablokowaną możliwość wysyłki poczty przez port 25.

Czy na serwerze jest ochrona antywirusowa?

Tak, każda wiadomość przychodząca na serwery Smarthost.pl jest skanowana pod kątem obecności wirusów. Wiadomość zawirusowana jest automatycznie kasowana.

Czy na serwerze jest ochrona antyspamowa?

Na serwerach smarthost.pl jest zainstalowana kilkustopniowa ochrona antyspamowa.

  • każdy mail sprawdzany jest programem SpamAssassin i wiadomości, które mają score powyżej 20 punktów (wg specyfikacji SpamAssassin - wartość 20 oznacza praktycznie 100% pewności, że to spam) są automatycznie odrzucane.
  • każdy mail sprawdzany jest na kilku czarnych listach RBL (Realtime Black List) w tym: bl.spamcop.net, cbl.abuseat.org, sbl.spamhaus.org, xbl.spamhaus.org.
  • stosujemy własne listy spamerów (Smarthost RBL), które blokujemy po adresach IP
  • stosujemy własne listy spamerów, które blokujemy po adresach IP. stosujemy weryfikację nadawców, żeby upewnić się, że domena nadawcy istnieje itp.

Każdy użytkownik serwera może samodzielnie ustawić w panelu reguły dla programu SpamAssassin, które pozwolą np. na dodawanie do tytułów wiadomości słowa ***SPAM*** lub po prostu kasowania spamu. Ustawienia można wykonać dla całego konta hostingowego lub dla poszczególnych kont e-mail.

Techniczne - konfiguracja FTP

Założyłem dodatkowe konto ftp - jak mam się na nie logować?

Zakładając konto ftp z cPanelu tworzy się login i hasło, dzięki któremu można ustalić logowanie do katalogu dodatkowego na serwerze (domyślnie tworzy się katalog o nazwie identycznej z nazwą konta ftp). Można również podczas tworzenia konta ftp zmienić katalog, na który wskazuje konto (w szczególności może to być katalog główny serwera).

Loginem dodatkowego konta ftp jest zawsze "login@domena-klienta.pl", a nie sama nazwa konta (czyli login do ftp zawiera domenę)

Jaki jest główne konto ftp dla mojego serwera wirtualnego?

Głównym kontem ftp jest nazwa i hasło identyczne z tym do panelu administracyjnego cPanel. Konto to ma pełne uprawnienia do katalogu public_html, który jest głównym katalogiem dla stron www, dla danego konta hostingowego.

Techniczne - konfiguracja serwera www, php itp

Nie działa mi pobieranie przez CURL

Gdy na serwerze używane jest narzędzie do pobierania CURL, występują pewne różnice z implementacjach na różnych systemach operacyjnych, które trzeba mieć na uwadze. Na naszych serwerach, gdzie jest zainstalowany CentOS/CloudLinux, polecenie curl musi być wywoływane z flagą -L aby pobrać zawartość. Dla przykładu dla systemów Linux z rodziny Debian flaga ta jest niepotrzebna.

Jak używać Mcrypt na serwerze?

Na serwerze jest możliwość używania Mcrypt jest jednak jeden warunek. Wersja php dla domeny, na której wykorzystywane jest rozszerzenie powinna być ustawiona na 5.6 lub 7.0 ponieważ tylko dla tych wersji php działa to rozszerzenie.

Domyślnie PHP jest uruchamiane w wersji jaka jest główna (domyślna) na danym serwerze (na nowych serwerach domyślną wersją jest PHP 7.4).

Jak wymusić wersje php wykorzystywaną przez composer? (PHP 5.6 - 8.0)

Na serwerach można używać php (oraz programów używających php np. composer) w odpowiedniej wersji php - od 5.6 do 8.0. Domyślnie PHP jest uruchamiane w wersji jaka jest główna (domyślna) na danym serwerze (na nowych serwerach domyślną wersją jest PHP 7.4).

Oczywiście można również przez ssh uruchomić dowolną wersję PHP - przygotowaliśmy poradnik jak to zrobić: https://www.smarthost.pl/jak-zainstalowac-wp-cli/poradniki

Czy moduł Mod_Security jest włączony na kontach hostingowych?

Mod_security to moduł serwera Apache, który pomaga zabezpieczyć strony internetowe przed różnymi atakami pochodzącymi z zewnątrz.

Moduł ten używany jest do blokowania powszechnie znanych tzw. exploitów. Zabezpieczenia są realizowane przez zestaw gotowych reguł, które bazują na tzw. wyrażeniach regularnych (regular expressions). Na serwerach Smarthost.pl moduł ten został domyślnie włączony od dnia 7.11.2014. Mod_Security może zabezpieczać przed częścią ataków bazujących na wstrzykiwaniu obcego kodu (code injection attacks), co podnosi bezpieczeństwo kont hostingowych na serwerze.

Czasami podczas tworzenia dynamicznych stron internetowych (które stanowią aktualnie ponad 90% istniejących stron internetowych), programiści zapominają przetestować kod pod kątem zabezpieczenia przed atakami przez brak weryfikacji danych wejściowych np. w formularzach. Mod_security może pomóc w takich przypadkach przez sprawdzanie danych, które wprowadzają użytkownicy.

Mod_Security można wyłączyć samodzielnie w panelu zarządzania serwerem cPanel dla każdego z kont hostingowych.

W moim katalogu tworzą się pliki core.99586

Pliki .core tworzą się gdy skrypt php lub program w pamięci zostaje niepoprawnie zamknięty lub przerwany. Tworzą się wtedy pliki core. zawierające zrzut części pamięci, którzy może być wykorzystany do diagnozy błędnie działającej aplikacji.

Często pliki core. tworzone są też z powodu błędnych dyrektyw w lokalnych plikach php.ini .user.ini lub .htaccess

Pliki core. które zajmują miejsce na serwerze można usunąć, niemniej fakt, że się tworzą wskazuje, że coś ze skryptami nie działa poprawnie i przed skasowaniem warto te pliki przejrzeć aby zdiagnozować przyczynę błędnego działania aplikacji.

Czy można zmieniać ustawienia php.ini?

Każdy użytkownik może dostosować zmienne php.ini pod wymagania aplikacji uruchamianej na serwerach smarthost.pl.

Aby zmienić odpowiednie zmienne należy w cPanelu przejść do ikony "MultiPHP INI Editor” i dla wybranej domeny można zmieniać parametry PHP.

Techniczne - konfiguracja dns, domeny

Jak podpiąć w panelu domenę, zarejestrowaną u innego rejestratora?

Zobacz też poradnik: Przenoszenie domeny

Aby podpiąć domenę zarejestrowaną u innego rejestratora:

  1. w cPanelu na serwerze Smarthost.pl, w domenach dodatkowych należy dodać tą domenę, która ma zostać podpięta.
  2. należy przenieść stronę WWW i utworzyć potrzebne konta pocztowe, konta ftp bądź bazy danych mysql.
  3. w panelu obecnego rejestratora domeny należy dla wybranej domeny kliknąć "Zmień DNS"
    1. Serwer DNS 1 -> dns.smarthost.pl
    2. Serwer DNS 2 -> dns2.smarthost.pl
    3. Serwer DNS 3 -> dns3.smarthost.pl
    4. Następnie należy zatwierdzić np. przez opcję "Zmień DNS".

Po tej operacji domena powinna do 24H zmienić swoje dotychczasowe serwery na nowe.

Można również przenieść domenę do Smarthost.pl i opłacać ją łącznie, z pakietem hostingowym, to należy w panelu obecnego rejestratora pobrać kod AUTHINFO który uprawnia do transferu domeny. Następnie należy zalogować się do swojego konta www.smarthost.pl/panel/ i przejść na stronę główną www.smarthost.pl. Następnie należy wybrać z menu opcję: Rejestracja domeny -> Transfer domeny i wypełnić wniosek podając wcześniej pobrany kod AUTHINFO uzyskany w panelu obecnego rejestratora.

Czym różnią się Domeny zaparkowane od Aliasów?

Domenę do konta można dodać na dwa sposoby:

  1. jako "Alias"
  2. jako "Domenę dodatkową"

Alias wskazuje zawsze na katalog główny serwera www (czyli katalog public_html).

Domena dodatkowa może wskazywać na dowolny katalog na serwerze (w szczególności również na katalog główny serwera). Domyślnie dodając domenę dodatkową, system proponuje utworzenie katalogu o nazwie takiej jak nazwa domeny, np. podpinając na koncie: domenaklienta.smarthost.pl domenę domena-klienta.pl zostanie ona domyślnie zainstalowana jako wskazanie na katalog: domenaklienta.smarthost.pl/domena-klienta.pl. Oczywiście katalog, na który wskazuje domena dodatkowa można zmienić zarówno podczas jej dodawania jak i później w panelu cPanel.

Od strony możliwości zakładania kont pocztowych we własnej domenie oba sposoby podpięcia domen nie różnią się niczym.

Jaka jest procedura krok po kroku dodawania domeny?

Aby dodać domenę do konta hostingowego należy:

  1. Zalogować się do panelu cPanel i dodać domenę jako "Domenę dodatkową"
  2. W momencie dodania domeny w panelu zostanie ona automatycznie dodana do naszych serwerów dns
  3. Należy w panelu zarządzania domeną u rejestratora wskazać, że domena znajduje się na zewnętrznych serwerach dns i podać nasze serwery dns (obowiązkowo dwa, trzeci jest opcjonalny):
    • dns.smarthost.pl
    • dns2.smarthost.pl
    • dns3.smarthost.pl
  4. Należy pamiętać, że dla domen przenoszonych od innego dostawcy ich pełne rozpropagowanie w internecie może potrwać do 24 godzin, a w przypadku nowych domen pełna propagacja w internecie może trwać do kilku godzin.

Jakie serwery dns mam podać przy parkowaniu domeny?

Przy podpinaniu w panelu cPanel nowej domeny (jako "Domena dodatkowa") należy podać u rejestratora domeny nasze serwery dns:

dns.smarthost.pl (IP: 91.211.220.10)

dns2.smarthost.pl (IP: 193.93.88.10)

dns3.smarthost.pl (IP: 94.23.189.130)

Techniczne - baza danych

Jaką nazwę hosta podać dla połączenia z bazą danych?

Dla celów połączenia z bazą danych serwerem baz danych jest localhost.

Jaka jest wersja bazy danych MySQL?

Na serwerach zainstalowana jest baza danych MySQL w wersji co najmniej 5.6.x Na nowych serwerach, które sukcesywnie uruchamiamy wraz ze wzrostem liczby kont, zainstalowana jest baza danych MariaDB w wersji 10.3.x

Techniczne - certyfikaty SSL

Wymuszenie przekierowania HTTPs

Jeżeli chcesz automatycznie przekierować połączenie z http na https, dodaj następujące linijki na początku pliku .htaccess w katalogu głównym domeny:

Bez przedrostka www:

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTPS} !=on

RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

Z przedrostkiem www:

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTPS} off

RewriteRule .* https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\. [NC]

RewriteRule .* https://www.%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

Darmowy certyfikat SSL

Wszystkie konta hostingowe Smarthost.pl są wyposażone w standardzie w darmowe certyfikaty SSL. Wystarczy dodać domenę poprzez Domeny Dodatkowe w cPanelu, a bezpłatny certyfikat wygeneruje się w ciągu 10 minut.

Rozwiewając wątpliwości i często pojawiające się pytania - u nas:

  • Nie trzeba mieć oddzielnego IP dla certyfikatu SSL (na jednym koncie można mieć kilka domen i każda może mieć swój certyfikat SSL)
  • Certyfikaty są całkowicie darmowe, instalowane i przedłużane całkowicie automatycznie. Certyfikaty cPanel/Sectigo są wykrywane przez wszystkie przeglądarki internetowe
  • Opcjonalnie można bardzo prosto zainstalować certyfikat Let's Encrypt, jednak dzięki automatycznej instalacji certyfikatu cPanel, nie jest to potrzebne

Jak zainstalować darmowy certyfikat SSL?

Wszystkie nasze konta hostingowe mają wbudowane darmowe certyfikaty SSL marki cPanel. Certyfikaty cPanel/Sectigo instalują się automatycznie po dodaniu domeny w Domenach Dodatkowych w cPanelu. Nie ma więc potrzeby instalowania certyfikatu ręcznie.

Opcjonalnie, dodatkowo istnieje możliwość zainstalowania bezpłatnych certyfikatów Let's Encrypt. Instalacja certyfikatu jest bardzo prosta i zajmuje kilka sekund. Certyfikat cPanel oferuje taki sam poziom bezpieczeństwa co certyfikat Let's Encrypt, więc instalacja jest opcjonalna.

Szczegóły dotyczące certyfikatu SSL: https://www.smarthost.pl/automatyczne-i-bezplatne-certyfikaty-ssl

Przygotowaliśmy poradnik, jak zainstalować certyfikat SSL Let's Enscrypt:

https://www.smarthost.pl/darmowy-certyfikat-ssl-na-koncie-hostingowym

Finanse, płatności

Na jaki rachunek przelać pieniądze za konto hostingowe?

Usługi można opłacać online kartą płatniczą. Płatności online są obsługiwane przez serwis PayPro S.A. 

Usługi można też opłacać online przez serwis PayPal.

Czy można zmienić pakiet na wyższy i jak to jest rozliczane?

Pakiet hostingowy można zmienić w każdej chwili w panelu bilingowym: www.smarthost.pl/panel

Zmieniając pakiet generuje się automatycznie faktura proforma będąca różnicą ceny między pakietami hostingowymi z uwzględnieniem liczby dni jakie zostały do końca bieżącego okresu rozliczeniowego. Płaci się zatem tylko różnicę w cenie i tylko za fragment roku jaki pozostał do końca okresu rozliczeniowego.

W momencie opłacenia opłaty za zamianę pakietu płatnością online - zmiana wykonuje się automatycznie w momencie opłacenia.

Ochrona danych osobowych

Czy Państwa serwery spełniają wymogi GDPR?

Tak, nasza firma posiada odpowiednie zabezpieczenia spełniające wymogi Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016r. (tzw. GDPR).

Czy Państwa serwery spełniają wymogi RODO?

Tak, nasza firma posiada odpowiednie zabezpieczenia spełniające wymogi Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016r. (tzw. RODO).

W przypadku przechowywania u nas na serwerach danych osobowych, zgodnie z Art. 28 RODO, w każdym panelu klienta jest przygotowana Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych zgodna z RODO. Umowa posiada wygodny kreator dotyczący załącznika w którym są podane kategorie danych, które Klient powierza nam do przetwarzania.

Umowa RODO zawiera również zapisy dotyczące tzw. "podpowierzenia" - w przypadku, gdy Państwo macie na swoim koncie hostingowym lub resellerskim dane osobowe swoich Klientów. Mamy również gotowy wzór Umowy jaką może zawrzeć nasz klient ze swoimi klientami.

Więcej można poczytać na stronie: https://www.smarthost.pl/blog/umowa-powierzenia-danych-dla-resellerow-hostingu

Czy można u Was podpisać umowę powierzenia danych osobowych zgodnie z RODO?

Tak, oferujemy bezpłatnie, do każdego pakietu hostingowego możliwość podpisania "Umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych" zgodną z Art. 28 RODO.

W każdym panelu klienta jest przygotowana gotowa Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych , którą można zawrzeć z nami. Zawarcie Umowy zgodnie z zapisami RODO następuje elektronicznie.

Umowa posiada wygodny kreator dotyczący załącznika w którym są podane kategorie danych, które Klient powierza nam do przetwarzania.

Umowa RODO zawiera również zapisy dotyczące tzw. "podpowierzenia" - w przypadku, gdy Państwo macie na swoim koncie hostingowym lub resellerskim dane osobowe swoich Klientów. Mamy również gotowy wzór Umowy jaką może zawrzeć nasz klient ze swoimi klientami.

Więcej można poczytać na stronie: https://www.smarthost.pl/blog/umowa-powierzenia-danych-dla-resellerow-hostingu

Czy oferujecie Umowę powierzenia danych z możliwością podpowierzenia danych?

Tak, oferujemy bezpłatnie Umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych zgodną z RODO. Każda Umowa zawiera również zapisy dotyczące tzw. "podpowierzenia" - w przypadku, gdy Państwo macie na swoim koncie hostingowym lub koncie resellerskim dane osobowe swoich Klientów.

Mamy również gotowy wzór Umowy powierzenia jaką możecie zawrzeć ze swoimi klientami.

Zawarcie Umowy zgodnie z zapisami RODO następuje elektronicznie.

Umowa posiada wygodny kreator dotyczący załącznika w którym są podane kategorie danych, które Klient powierza nam do przetwarzania.

Więcej można poczytać na stronie: https://www.smarthost.pl/blog/umowa-powierzenia-danych-dla-resellerow-hostingu

Instalacja skryptów: Joomla, Wordpress itp.

Błąd połączenia z bazą danych podczas instalacji

Często podczas instalacji Joomla, po podaniu prawidłowych danych może pojawić się błąd:

Could not connect to the database. Connector returned number: Error connecting to PGSQL database.

Rozwiązaniem problemu jest zmiana "localhost" na "127.0.0.1", gdyż to jest tożsame.

Czy mogę wgrać na serwer własne dodatki?

Tak, zdajemy sobie sprawę, że jedną z zalet skryptów WordPress, Joomla i innych jest ich ogromna ilość dzięki aktywnej społeczności internautów. Zalecamy aby dbać regularnie o aktualność modułów, szablonów, czy wtyczek itp.

My ze swojej strony również dbamy o bezpieczeństwo Państwa stron nie pozwalając, by skrypty niewiadomego pochodzenia wyrządziły szkody. Na serwerach Smarthost.pl wdrożyliśmy ochronę przed ponad 4000 exploitów.

Można o tym przeczytać tutaj: Chronimy Twoją stronę przed atakami z zewnątrz

Czy mogę bez problemu zainstalować WordPress na hostingu Smarthost.pl?

Oczywiście, na naszych serwerach jest mnóstwo instalacji Wordpressa. Dla wygody naszych Klientów utworzyliśmy nawet poradniki, jak krok po kroku zainstalować ten popularny system oraz jak przenieść Wordpress z własnego komputera na serwer:

Instalacja Wordpress krok po kroku

Przeniesienie Wordpressa z komputera lokalnego na serwer

Oprogramowanie WordPress (i ok 400 innych popularnych skryptów) można zainstalować też z użyciem autoinstalatora Softaculous. W systemie tym istnieje również możliwości tworzenia kopii witryn (tzw. stage).

Błąd podczas instalacji Joomli 1.5.x

Podczas instalacji Joomli 1.5.20 pojawia się błąd, że istnieje błąd składni.

Błąd związany jest z faktem, że wersja 1.5.x jest starym wydaniem Joomli, a na serwerze zainstalowane jest serwer bazy danych MySQL w wersji 5.6.x.

Joomlę 1.5.x da się zainstalować dokonując ręcznie modyfikacji skryptów instalacyjnych, niemniej NIE zalecamy instalacji tak starych wersji ze względu na możliwe luki w bezpieczeństwie.

Problem współpracy Joomli 1.5 z nowym oprogramowaniem opisany jest np. na forum: http://forum.joomla.pl/showthread.php?57301-Problem-w-trakcie-instalacji-joomla-v-1-5-20-PL

Ogólne

Czy wysyłane są przypomnienia o wygasającej usłudze?

Tak, pierwszą wiadomość przypominającą wysyłamy na 28 dni przed końcem usługi,następnie 21,14,7,3 dni oraz ostatniego dnia.

Ochrona hostingu przed atakiem na WordPress

Wprowadziliśmy zabezpieczenia WordPress przed atakiem na wp-login i wp-admin. Można przeczytać o nim tutaj: https://www.smarthost.pl/blog/zabezpieczenie-ataku-na-logowanie-do-wordpressa-na-hosting

Na serwerach działa także zabezpieczenie WAF (Web Application Firewall) oraz specjalistyczne narzędzie dostarczane przed system cPanel: cpHulk.

Czy na koncie hostingowym mogę uruchomić aplikację Node.js?

Tak, obecnie wszystkie nasze konta hostingowe z dostępem SSH są przystosowane do uruchomienia aplikacji tworzonej dla platformy Node.js, po zainstalowaniu jej zgodnie z naszym poradnikiem: https://www.smarthost.pl/instalacja-i-uruchomienie-nodejs-na-koncie-hostingowym-smarthost/poradniki

Dostępnymi portami dla kont hostingu współdzielonego są porty z zakresu od 49152 do 65534. W przypadku, gdy port jest zajęty przez innego Klienta, należy skorzystać z kolejnego dostępnego.

Dzięki przekierowaniu .htaccess podanemu w powyższym poradniku, możemy używać serwera Node.js jako serwera stron WWW i wchodzić na serwowane przez niego strony zarówno poprzez port 80 (http) jak i 443 (https).

Czy na kontach hostingowych jest dostęp SSH?

Tak, istnieje możliwość włączenia dostępu ssh na wszystkich kontach hostingowych, za wyjątkiem kont testowych (nieopłaconych).

Dostęp ssh można włączyć samodzielnie w Panelu Klienta.

Należy przejść do https://www.smarthost.pl/panel/services

Będąc w panelu należy kliknąć zębatkę na pasku usługi hostingowej następnie kliknąć "włącz ssh".

Od tej pory na koncie jest włączony dostęp ssh.

Jak często są wykonywane kopie zapasowe i jak długo są dostępne?

Kopie zapasowe całego konta hostingowego wykonywane są codziennie, w godzinach nocnych. Kopia zapasowa przenoszona jest od razu po wykonaniu na zewnętrzną macierz (oddzielny sprzęt, w osobnych pomieszczeniach serwerowni).


Dostępnych do odtworzenia jest 7 ostatnich kopii zapasowych z których można odzyskać dane.


Odzyskanie danych jest bezpłatne. Otworzenie danych można wykonać samodzielnie w cPanelu – można odtwarzać wybrane dane, z dowolnej daty, np. konkretna witryna (katalog), baza danych lub skrzynka e-mail.

Jakiego typu panel administracyjny oferujecie do serwera?

Używamy wyłącznie markowych rozwiązań - zatem na wszystkich naszych serwerach hostingowych oferujemy jedno z popularniejszych światowych rozwiązań w dziedzinie oprogramowania hostingowego, tj. amerykański cPanel. Na naszych serwerach pracuje on w wybranej przez klienta wersji językowej.


Oprogramowanie cPanel jest "responsywne" i działa poprawnie i wygodnie na urządzeniach mobilnych.

Jakie są wasze serwery? Co to za sprzęt?

Nasze serwery hostingowe, to najnowocześniejsze platformy serwerowe. Nie stosujemy sprzętu używanego. Aktualnie w serwerowni pracują prawie wyłącznie maszyny Dell, bazujące na podwójnych dwudziestordzeniowych procesorach Intel Xeon i szybkich pamięciach DDR4. Stosujemy wyłącznie serwery typu rack, umieszczone w naszej własnej profesjonalnej serwerowni zlokalizowanej w Polsce (klimatyzacja, ochrona przeciwpożarowa, zabezpieczenie zasilania z kilku podstacji, wiele łącz, ochrona fizyczna, itp.) - więcej w dziale o serwerowni.

Czy wasze serwery dns są zawsze dostępne?

Oczywiście, nasze serwery dns zgodnie z najlepszymi praktykami znajdują się fizycznie w różnych lokalizacjach (w dwóch różnych sieciach autonomicznych ASN), w dwóch różnych lokalizacjach geograficznych, podłączone do internetu łączami różnych dostawców).

Co się dzieje w momencie przekroczenia transferu miesięcznego?

Nic, ponieważ wszystkie nasze konta są bez limitu transferu!

Jak jest podzielona pojemność konta hostingowego?

Użytkownik ma możliwość zarządzania całym kontem hostingowym. Nie ma ścisłego podziału miejsca na strony www, czy pocztę. Natomiast istnieje możliwość limitowania pojemności pojedynczych skrzynek e-mail (choć nie jest to zalecane) - często "zapomnienie" o limicie jest powodem zgłaszania problemów z niedocieraniem poczty, ze względu na fakt, że poczta jest odrzucana w momencie, gdy pojemność konta e-mail jest przekroczona.

Hosting WordPress

Szybkość i wydajność: dyski ssd, http/2, wiele metod cache, bezpłatne przeniesienie danych, bezpłatne certyfikaty SSL

Hosting Joomla

Szybkość i wydajność: wysokie I/O, dużo pamięci RAM, dyski ssd, http/2, bezpłatne certyfikaty SSL, wsparcie techniczne

Hosting Presta

Bezpieczeństwo i wydajność: pełna separacja, technologia anty-exploitowa, dysk SSD, http/2, bezpłatne certyfikaty SSL.

Serwery dedykowane

Wszędzie tam, gdzie wymagana jest duża moc obliczeniowa, możesz wybrać jeden z naszych serwerów dedykowanych w naszej własnej serwerowni zlokalizowanej w Polsce.

Serwery VPS

Kiedy musisz skonfigurować system operacyjny na naszej platformie hostingowej, dobrym pomysłem jest wybranie własnego VPS z cPanel i dostępem do roota.

Rejestracja Domen

Na Smarthost.pl można zarejestrować kilkaset rodzajów domen z całego świata. Nasze ceny są przystępne dla wszystkich. Jesteśmy partnerem NASK.