Konfiguracja programu Outlook na urządzeniach z systemem Android

Dane do konfiguracji klienta pocztowego można znaleźć w cPanelu wybierając opcję „Konta e-mail”, następnie klikając zakładkę „Konta e-mail” oraz wybierając kolejno „Connect devices” i „Konfiguracja klienta poczty”.

Przykładowe dane konfiguracyjne prezentujemy poniżej.

Połączenie SSL/TLS (zalecane): 
Serwer poczty przychodzącej:
mail. + nasza domena
np.: mail.domena-klienta.pl
Port IMAP: 993, port POP3: 995
Serwer poczty wychodzącej:
mail. + nasza domena
np.: mail.domena-klienta.pl
Port SMTP: 465
Połączenie bez SSL/TLS:
Serwer poczty przychodzącej:
mail. + nasza domena
np.: mail.domena-klienta.pl
Port IMAP: 143, port POP3: 110
Serwer poczty wychodzącej:
mail. + nasza domena
np.: mail.domena-klienta.pl
Port SMTP: 587

Po zainstalowaniu i uruchomieniu aplikacji pojawi się ekran zachęcający do skonfigurowania usług. Klikamy niebieski przycisk „Rozpocznij” i zaczynamy konfigurację.

W pierwszym polu wystarczy podać pełny adres skrzynki i przejść do

kolejnego kroku.

W kolejnym kroku należy kliknąć w ikonę znaku zapytania, następnie wybrać „Zmień dostawcę konta” oraz „IMAP” z sekcji zaawansowane.

Po zaznaczeniu opcji „Ustawienia zaawansowane” (1) musimy wprowadzić adres serwera poczty przychodzącej. W smarthost.pl zalecamy korzystanie z adresu mail.domena-klienta.pl (2). Jako nazwę skrzynki należy podać pełny adres skrzynki oraz jej hasło w polu poniżej. Analogicznie postępujemy dla serwera poczty wychodzącej.

Jeśli wszystko wpisaliśmy poprawnie pojawi się informacja, że konto zostało dodane. Po kliknięciu „pomiń” powinniśmy mieć już dostęp do swojej skrzynki.

Tomasz