Często podczas tworzenia naszej strony internetowej dochodzimy do momentu w którym następuje potrzeba skonfigurowania formularza kontaktowego, czy to do kontaktu odnośnie oferowanych usług, przesłania propozycji współpracy czy np. wysyłki potwierdzenia zamówień w naszym sklepie internetowym. W tym momencie może pojawić się pytanie: „jaki i gdzie mogę podać adres nadawczy do takiej wysyłki?”. W poniższym wpisie postaramy się raz, a porządnie wyjaśnić tę kwestie bazując na przykładach najpopularniejszych formularzy kontaktowych.
WooCommerce (WordPress)
W jednej z najpopularniejszych wtyczek e-commerce czyli WooCommerce żeby skonfigurować adres nadawczy należy z lewego menu wybrać WooCommerce -> Ustawienia -> E-maile.
![](https://www.smarthost.eu/blog/wp-content/uploads/2022/02/WooComm-1-1024x226.jpg)
Następnie na dole tej zakładki w „Opcje nadawcy maili” należy wprowadzić swoją Nazwę nadawcy czyli najlepiej nazwę naszej strony oraz Adres email „od” czyli właśnie adres email który będzie widniał jako nadawca wszystkich wiadomości.
![](https://www.smarthost.eu/blog/wp-content/uploads/2022/02/WooCommerce.jpg)
Konfiguracja na zasadzie przedstawionej powyżej jest o tyle ważna że wpisanie jakiegokolwiek innego adresu który nie jest tożsamy z serwerami Smarthost (np. @gmail.com, @wp.pl, @onet.pl) może spowodować odrzucanie naszych wiadomości przez serwery odbiorcze ze względu na błąd autoryzacji. Więc nasze wiadomości czy potwierdzenia zamówień nie dotrą do danego odbiorcy!
PrestaShop
Konfiguracja formularza wysyłkowego w PrestaShop jest równie intuicyjna. Po zalogowaniu do zaplecza naszego sklepu należy przejść do opcji Configure -> Shop Parameters -> Contact. Następnie wybrać zakładkę Stores.
![](https://www.smarthost.eu/blog/wp-content/uploads/2022/02/Presta.jpg)
W tej zakładce w sekcji Contact details należy uzupełnić 2 pierwsze formularze naszą nazwą sklepu oraz adresem wysyłkowym.
![](https://www.smarthost.eu/blog/wp-content/uploads/2022/02/image-2-1024x203.png)
Ważne jest żeby konto mailowe wpisane w drugiej rubryce było utworzone w domenie naszego sklepu, w innym wypadku (np. wpisując konto w domenie @gmail.com, @wp.pl, @onet.pl) nasze maile mogą zostać odrzucone przez serwery odbiorcze ze względu na brak autoryzacji adresu email z domeną naszego sklepu oraz samego serwera wysyłkowego.
Joomla
W Joomli natomiast żeby poprawnie skonfigurować formularze wysyłkowe używane przez ten CMS należy zalogować się do zaplecza naszej strony, następnie wybrać opcję System z górnego panelu i z rozwijanego menu przejść do Konfiguracja globalna.
![](https://www.smarthost.eu/blog/wp-content/uploads/2022/02/Joomlapanel.jpg)
Po przejściu do tych ustawień należy wybrać zakładkę Serwer.
![](https://www.smarthost.eu/blog/wp-content/uploads/2022/02/Joomlakonfig-1.jpg)
Następnie w sekcji Poczta uzupełnić rubrykę Wysyłaj z adresu swoim adresem mailowym utworzonym w domenie danej strony internetowej oraz w Nazwa nadawcy nazwę swojej strony.
![](https://www.smarthost.eu/blog/wp-content/uploads/2022/02/Joomla.jpg)
Ważne jest żeby jako adres mailowy podawać tylko adres w domenie która jest tożsama z serwerami Smarthost czyli taki który jest dodany na tym samym koncie hostingowym na którym jest postawiona nasza strona, w innym wypadku (np. wpisując konto w domenie @gmail.com, @wp.pl, @onet.pl) nasze maile mogą zostać odrzucone przez serwery odbiorcze ze względu na błąd autoryzacji i nasza korespondencja może nie zostać prawidłowo dostarczona do naszych adresatów!
- WordPress – konfiguracja wysyłki maili z autoryzacją SMTP - 15 lipca, 2024
- Jak zarejestrować nową domenę w smarthost.pl? - 12 lipca, 2023
- RoundCube – poczta elektroniczna w przeglądarce - 12 lipca, 2023