Konto resellerskie – jak zacząć konfigurację konta?

Jak zamówić konto resellerskie?

Zamówienie konta resellerskiego w smarthost.pl jest bardzo proste. Wystarczy zamówić na naszej stronie pakiet hostingowy, nie ma znaczenia jaki to będzie pakiet. Przykładowo może to być pakiet premium-ssd-mini:

https://www.smarthost.pl/pakiet/1123/premium-ssd-mini

Następnym krokiem po założeniu konta hostingowego jest wybranie przez nas interesującego pakietu resellerskiego i klikamy „Zamów”

https://www.smarthost.pl/pakiety/47/pakiety-hostingowe-reseller

Po wypełnieniu i wysłaniu formularza na konto resellerskie nasi administratorzy nadadzą kontu uprawnienia resellerskie. Zmiana zostanie potwierdzona wiadomością e-mail z informacją jak zalogować się do panelu WHM. Po zalogowaniu do panelu WHM możemy tworzyć konta, pakiety, zarządzać klientami, jego pocztą, stronami itd.

Konto resellerskie – dobre praktyki

1. Dodanie własnej domeny jako „domena techniczna” resellera

Dobrym rozwiązaniem jest wykupienie własnej domeny, w której będą zakładane konta klientów. Domena ta będzie wykorzystywana jako „domena techniczna” reslellera. O zaletach takiej domeny technicznej mogą Państwo poczytać w naszym artykule na blogu:

https://www.smarthost.pl/blog/dlaczego-domena-techniczna-dobrym-rozwiazaniem

Na przykład reseller ma własną domenę np. domena-resellera.pl wtedy zakładając konta dla swoich klientów może tworzyć je w tej domenie czyli konta będą nazywały się:

konto1.domena-resellera.pl
konto2.domena-resellera.pl
firmaklienta.domena-resellera.pl
salonfryzjerski.domena-resellera.pl
itd…

Jest to dobre rozwiązanie nie tylko z perspektywy marketingowej, ale również dlatego, że na kontach cPanel w sekcji: domeny dodatkowe, będzie można podpinać docelowe domeny klientów. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że ułatwi to prace na domenach, będzie można je bez problemu przepinać między różnymi folderami oraz będzie porządek w folderze public_html oraz jego podfolderach.

2. Stworzenie Listy funkcji (Feature list)

Każdy reseller aby przypisać klientowi pakiet musi sam go indywidualnie stworzyć. Aby stworzyć pakiet na początek należy najpierw stworzyć „Feature list”, listę funkcji jakie pakiet hostingowy będzie posiadał.
W tym celu w panelu WHM należy wpisać w wyszukiwarce (po lewej stronie) słowo „Feature”. Z lity należy wybierać „Menedżer funkcji”, wpisać nazwę nowej listy oraz kliknąć na niebieski przycisk „Dodaj listę funkcji”.

Następnym krokiem będzie wybranie opcji, które mają być dostępne w cPanel na koncie hostingowym. Dzięki tej funkcjonalności można dokładnie określić, co dany użytkownik będzie mógł zrobić w cPanel, a czego nie.

3. Tworzenie własnego pakietu

Po stworzeniu listy funkcji należy stworzyć swój własny pakiet hostingowy. W pasku wyszukiwarki należy wpisać „Add”. Trzeba wybrać z listy „Dodaj pakiet” i wpisać nazwę nowego pakietu.

Uwaga!
Ważne aby ustawić 2 podstawowe parametry czyli „Przydzielone miejsce na dysku” podane w MB oraz „Miesięczna przepustowość” na dużą wartość np 1000000 MB.
cPpanel nie zezwala na wpisanie wartościach opcji „Nieograniczone” (unlimited) Konieczne jest wpisanie konkretnej wartości w MB. Jeżeli np. transfer (miesięczna przepustowość) ma być ustawione na „nieopgraniczone” – trzeba wpisać jakąś dowolną, bardzo wysoką wartość.

Kolejne wartości można ustawiać wedle własnego uznania – zależnie to jest wyłącznie od tego, jakie oferty każdy reseller chce przygotować dla własnych klientów.
Zalecane jest również ustawienie „Maksymalna liczba wiadomości e-mail przekazywanych przez godzinę na domenę” z „Nieograniczone” na konkretną wartość (zazwyczaj 500 – 1000) – taka wartość będzie zwykle wystarczająca dla normalnej pracy, a zapobiegnie to potencjalnej wysyłce hurtowego spamu w przypadku np. wykradzenia hasła do poczty – w takim przypadku spamerzy często próbują wysłać maksymalną liczbę maili – tyle, ile tylko serwer pozwoli.

Branding – własne logo w panelu

Każdy reseller ma możliwość umieszczenia własnego logo w panelu. Wtedy zamiast logo smarthost jest jego własne. Może to być zarówno Logo firmy jak i Logo aplikacji Webmail oraz Ikona favicon.

Wstawienie loga jest bardzo proste. Wystarczy w wyszukiwarce WHM wpisać „Customization” i wybrać tą dostępną opcję:

Następnie w pierwszej zakładce „Customize Branding” pojawi się możliwość wgrywania logo:

Jak założyć konto klientowi?

W panelu bocznym wyszukiwania WHM należy wpisać „Create” i wybrać opcję „Utwórz nowe konto”.

  • Trzeba wpisać domenę podstawową z jakiej konto będzie korzystać. Tak jak zostało to opisane wcześniej dobrze jest tworzyć konta w własnej domenie – będzie to domena techniczna dla konta. Można zatem wpisać np. klient1.domena-resellera.pl (używając oczywiście własnej domeny)
  • Trzeba podać nazwę nowego konta. Zazwyczaj powinna ona być skojarzona z tym konkretnym klientem czyli najlepiej podać „kowalski” – czyli tak samo jak to co znajduje się w domenie technicznej, czyli przed „domena-resellera.pl”.
  • Należy następnie wpisać hasło oraz kontaktowy adres e-mail.
  • Należy wybrać wcześniej utworzony pakiet hostingowy.
  • Należy kliknąć „utwórz” i nowe konto hostingowe po chwili zostanie utworzone. Resztę ustawień można dostosować później w razie potrzeb.

Jak zarządzać kontami klientów?

Listę wszystko kont swoich klientów można wyświetlić w WHM. W tym celu należy po lewej stronie wpisać „List” i wybrać z listy „Wyświetlanie listy kont„.

Konta można odszukać ręcznie, co w przypadku nie dużej ich ilości nie jest problemem, ale gdy kont klientów jest już sporo można wyszukać dane konto po nazwie. Do wyboru jest kilka opcji wyszukiwania. Standardowo jest to wyszukiwanie po „Nazwa użytkownika/Domena„.

Z pozycji listy kont można przelogować się bezpośrednio do cPanel danego konta – klikając pomarańczową ikonkę CP obok nazwy konta.

Jest też również z tego poziomu możliwość podstawowej modyfikacji konta. Należy kliknąć na ikonę plusa przy nazwie konta i rozwinie się lista, z której jest do wyboru kilka opcji takich jak:

  • zmiana hasła
  • zmiana pakietu
  • modyfikacja konta
  • inne przydatne funkcje.

W panelu WHM jest do dyspozycji wiele opcji ułatwiających codzienną pracę i zarządzanie kontami klientów.
Warto przejrzeć też innego opcje dostępne w panelu by w pełni korzystać z pakietów resellerskich smarthost.pl – dają one naprawdę duże możliwości.

Udostępnij ten artykuł na Facebooku:

Dodaj komentarz